October 5, 2010

MARI BERMAGIKA



HAH!! sekarang ni cerita meletup letup macam gula gula pop..yang masa kecik kecik dulu selalu buat makan sebab rasa gembira bila gula tu meletup dalam mulut..ni..nak syorkan korang pergi tengok MAGIKA..memaang best..pakwe yang nak bawak makwe tengok wayang tu..bolehlah pilih cerita ni..memang meletup! UUMP! family sangat disyorkan tonton cerita ni..cerita ni menerapkan nilai kekeluargaan, kasih sayang adik beradik, sopan santun, adab bercakap dengan orang tua..memang bagus ah..
cerita MAGIKA ni menampilkan hampir kesemua pelakon adalah artis terkenal dalam Malaysia ni..50 peratus kesemuanya menyanyi sendiri dalam filem ni..bila korang tengok cerita ni..dia ala-ala cerita lama versi kelakar..korang akan kenal balik semua watak-watak Melayu klasik..


dalam cerita ni ada M.Nasir berlakon jadik penunggu Tasik Chini..wah! cara die menyanyi then marah..memang meremang ah bulu roma tengok! da macam tengok cerita hantu woo..



then korang akan jumpa watak antagonis dalam filem ni..Ziana Zain..sebagai nenek kebayan..memang menjadi lakonan dia! salute to Ziana! selain tu ada Maya Karin sebagai puteri bunian. Aznil dan Raja Azura sebagai Pak Pandir dan Mak Andeh..sapa yang tengok Putera Shazlan..hah..si Shazlan tu berlakon sebagai Malik..adik kepada Ayu..


hah..part jiwang Ayu dengan Bad a.k.a Badang..haha..ni Diana Danielle dengan Mawi yang mainkan watak tu..memang best..Mawi pon da kira ok berlakon..tak ada kaku macam dulu..


haha..ni watak comel Bawang Merah dan Bawang Putih..adik beradik Sharifah Aleya dan Sharifah Amani berlakon..sangat comel..suka!..sweet..selain tu ada Nabil, Senario, Vanidah Imran, Norman Hakim, KRU dan ramai lagi ah! jangan lupa pergi serbu panggung tu tengok cerita ni..pasti akan keluar sambil bernyanyi..berangan di alam MAGIKA...






No comments: