July 6, 2010

Meet The Debab :)

Hai semua! nama saya Haziq Iskandar Shah..hehehe..nama lain saya juga adalah debab, labuh, temban, bola..tapi saya selalu dengar orang panggil saya debab..cuma ucu saya panggil saya Labuh..mungkin kerana pipi saya yang labuh kot..


saya suka sangat tengok tv..kalau biarkan saya sorang sorang depan tv pun tak apa sebab saya suka tengok tv yang warna warni tu..saya punya favourite channel HBO..tapi kadang kadang sis Dania kacau saya tengok tv..nanti dia tukar pergi channel Disney ke, Ceria ke, Cartoon Network ke..saya layan jek..tapi bila saya dah bosan..saya jeritlah mintak sapa sapa tolong angkat saya bawak jalan jalan..


selalunya ucu saya bawak jalan jalan..setakat jalan dalam rumah jek..tapi..kira bolehlah..tak adalah dok jek atas tilam..saya paling suka bila mummy saya datang and cakap..jom mandi sayang..saya suka mandi main air..sebab rasa bebas dalam air tu dan saya paling tak suka bila mummy say nak pakaikan saya baju..saya akan jerit kuat kuat sampai mummy saya kata..mummy bagi susu eh? oh! itu favourite saya!

pagi pagi lepas dah mandi..ucu saya akan amik saya and bawak turun..dia try berbual dengan saya..malas pulak nak layan dia ni..kadang kadang saya buat tak tau jek bila dia ajak berbual..bila dia malas layan saya..mulalah dia amik gambar saya sana sini..tapi saya tetap maintain muka cute saya..

bila da bosan..saya suka main sorang sorang..hisap tangan sendiri..walaupun tak semua tangan saya tu dapat masuk dalam mulut saya..huhu..mulut keciklah katakan..bibik saya pulak suka panggil saya ni baby perempuan..haish..dia ni tak reti beza ke laki dengan perempuan?? pelik tul..huhu..


nanti bila sis Dania balik dari sekolah..mulalah dia ajak saya buat keje sekolah dia..dia berlakon jadik cikgu..saya jadik anak murid..ceh..malas saya nak layan..baik saya tumpukan perhatian kat puting hijau saya ni saya ni..kalau saya tak layan dia..habis pipi saya yang menawan ni dia tarik puas puas..apa lagi..menjeritlah saya..pastu mummy mesti marah sis Dania..hahaha..padan dengan muka dia..suka saya..asyik kena buli jek..



kalau dengan ucu saya lagi teruk..dia amik beg sikat sis Dania then startlah dia make over saya jadik gigirl..eeiiuuu...TOLONG!!!!

kalau siapa siapa datang rumah..mesti tegur mata saya.."besarnya mata dia".."bulatnya mata dia"..dah selalu sangat dengar..huhu..mata besar kan menawan..kan kan??
oklah..itu jek saya nak cakap..selamat berkenalan ye kawan kawan??




2 comments:

Anonymous said...

alalalalala anak ayah... comelnya sayang..cepat2 besar ok,nanti kite jalan2..

Sheril Azni Aida said...

kehkeh..tiap ari mbesar..hahaha