March 16, 2012

Broken Trust in Friendship

Assalamualaikum


Baru nak update blog. Sumpah memang lama tak bukak blog. Tak ada masa langsung nak online. Bila ada masa broadband pulak tak mengizinkan. Sedih betul. Tapi sekarang ni kena paksa masa dan broadband izinkan jugak!

Korang pernah dengar perkataan "TRUST" tak? Tanya macam perkataan tu rare sangat orang guna -_-" Usually orang kaitkan kepercayaan ni dengan persahabatan. Bila kita dah ada sahabat baik yang kita sayang and care sangat. Secara tak langsung kepercayaan kita untuk dia akan ter"develop" kan? Tapi sayangnya bila sahabat kita yang kita percayakan, yang kita sanggup berkorban, bersusah untuk dia broke our trust. Sakit tu woooo~ Pakwe makwe pun boleh putus kalau macam tu.


Bila dah berkawan. Kita kenalah jaga hati sahabat kita. Kadang-kadang sahabat kita tu tak mintak pun kita bayar semua apa yang dia dah buat untuk kita. Mereka cuma minta sedikit ingatan dari kita untuk dia. Sedikit ingatan yang kita takkan pernah lupakan dia walau ke mana pun kaki kita melangkah. Itu yang seorang sahabat mintak dari sahabat dia.

So as a friend, janganlah kita sesekali melupakan dengan sahabat yang bersusah senang dengan kita hanya kerana kita jumpa sahabat baru. Hargai sahabat kita macam mana kita menghargai nyawa kita sendiri.


True friend is hard to find, harder to leave and impossible to forget but if a friendship are broken, it may be soldered but never be sound because trust is like a paper, once its crumbled, it can't be perfect again. :)